Postanowienia noworoczne – jak w nich wytrwać i osiągnąć cel?

0
271

Nowy Rok to czas podsumowań i postanowień – analizujemy jakie plany udało nam się zrealizować w minionym roku i co możemy wcielić w życie lub zmienić, by w poprawić swój komfort psychiczny i fizyczny w trakcie kolejnego. Niestety często brakuje nam wytrwałości w dążeniu do celu lub pojawiają się inne trudności, które oddalają realizację naszych planów z roku na rok. Na początku stycznia wiele osób decyduje się na zrzucenie zbędnych kilogramów i zadbanie o własne zdrowie. Jak w końcu wytrwać w swoich postanowieniach i nie rzucać słów na wiatr?

Najpierw głowa potem reszta

W Twojej głowie pojawiła się chęć zmiany stylu życia na lepsze? Brawo, to Twój pierwszy krok! Teraz czas pomyśleć jak wcielić tę myśl w życie i wytrwać w niej. Niestety, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli lub mamy gorszy dzień łatwo nam się zniechęcić lub poddać. Bądź dla siebie wyrozumiały – zdecydowałeś się na zmiany w trosce o siebie, a nie by utrudnić Ci życie. Zdrowy tryb życia nie oznacza wywrócenia życia do góry nogami. Bądź cierpliwy i dopasuj nowe aktywności i sposób odżywiania do swojego obecnego trybu życia.

Mierz siły na zamiary

Czas w końcu przestać się okłamywać i zapomnieć o „dietach cud” i idealnie wyrzeźbionej sylwetce w miesiąc niczym trenerzy fitness. Jeżeli do tej pory prowadziłeś mało aktywny tryb życia a Twoja dieta w dużej mierze opierała się o fastfoody, dodatkowe kilogramy nie znikną z dnia na dzień. Zresztą spadek kilogramów nie powinien być dla Ciebie wyznacznikiem sukcesu w dążeniu do wymarzonej sylwetki – lepszym sposobem, dzięki któremu możemy kontrolować postępy jest mierzenie obwodów swojego ciała. Zmiana sposobu odżywiania i wprowadzenie ćwiczeń może powodować wzrost masy mięśniowej, za czym stoją dodatkowe kilogramy stąd wiele osób zniechęca się do nowego trybu życia opierając się jedynie na kontroli masy swojego ciała. Podejdź więc do zmiany stylu życia na luzie i nie zniechęcaj się potknięciami. Nie zawsze da się coś zmienić z dnia na dzień.

Małe kroki zamiast rewolucji

Gdyby nie fakt, że z powodu pandemii koronawirusa siłownie są zamknięte, niektóre siłownie w styczniu pękałyby w szwach. Tak już jest, że niektóre osoby w Nowy Rok z nowymi postanowieniami wchodzą szybko i pewnie, ale już po miesiącu lub dwóch ich zapał spada i karnet do siłowni leży na biurku pokryty warstwą kurzu. Tak mają zazwyczaj osoby, które z trybu kanapowego rzucają się w wir ćwiczeń. Myślą, że dokładając sobie treningów i ćwicząc 7 dni w tygodniu na pełnych obrotach nadrobią stracony czas i już na wiosnę będą się cieszyć wymarzoną sylwetą. Nic bardziej mylnego – mięśnie też potrzebują odpoczynku by odpowiednio się zregenerować. W taki sposób można nabawić się mikro urazów włókien mięśniowych lub kontuzji i plany i marzenia o pięknej sylwetce szybko legną w gruzach. Jeżeli nie masz doświadczenia w ćwiczeniach lub dobraniu diety o odpowiedniej kaloryczności skorzystaj z pomocy specjalistów.

Wyciągnij rękę po pomocną dłoń

Nie zawsze samotna droga do wymarzonej sylwetki jest usłana różami. Czasami pojawiają się na niej trudności – problemy zdrowotne i hormonalne, kontuzje, zniechęcenie, podjadanie między posiłkami, źle dobrana dieta lub trening. Nie bój się prosić o pomoc bliskich lub specjalistów. Gdy brak Ci motywacji do treningów może warto zabrać na trening kolegę lub koleżankę?

Przed podjęciem decyzji o odchudzaniu i treningach warto najpierw sprawdzić, czy nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych ku temu. Zestaw badań i konsultacje z odpowiednimi specjalistami sprawią, że ze spokojną głową będziesz się mógł oddać nowemu postanowieniu. Włączaj ruch do swojego życia stopniowo a stworzenie Twojego planu treningowemu oddaj wykwalifikowanemu trenerowi, który skomponuje go odpowiednio do Twoich możliwości i celów.

Dieta zaczyna się w kuchni

Niestety sam ruch nie wystarczy w dążeniu do zgubienia kilogramów, kiedy na naszym talerzy wciąż lądują niezdrowe produkty. Zmiana diety u wielu osób powoduje obawy, ponieważ nie wiedzą co jeść i jak odpowiednio skomponować swoją dietę. Przygotowywanie posiłków bywa również czasochłonne stąd też wiele osób porzuca swoje postanowienia, gdy pojawia się w jego życiu więcej obowiązków lub potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację.

Najlepszym rozwiązaniem, które pomoże wytrwać w postanowieniu o zdrowym odżywianiu, dla wielu osób okazuje się przejście na dietę pudełkową. W FitKurierze Dietetycy pomagają dobrać odpowiednią kaloryczność diety do trybu życia klienta, dzięki czemu łatwiej osiągnąć mu zamierzony efekt bez ciągłego wyliczania kalorii. Posiłki w cateringu zazwyczaj są bardzo różnorodne, dlatego niełatwo się znudzić monotonnymi posiłkami. Klient otrzymuje swoje zamówienie do domu lub miejsca swojej pracy więc nie grozi mu podjadanie między posiłkami, ponieważ zdrowe posiłki ma zawsze pod ręką.

Zdrowy styl życia powinien być dostosowany do naszych potrzeb, nie warto wybierać drogi na skróty. Pamiętaj, że łatwiej wytrwać w postanowieniu ze świadomością, że zawsze możemy liczyć na pomoc bliskich lub specjalistów. Zamów swoją dietę na www.fitkurier.pl już dziś z kodem rabatowym -15% na wszystkie diety! Wszystkiego dobrego w Nowym Roku i wytrwałości w dążeniu do celu!

 

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments